Margaret River! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu Margaret River! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu

Margaret River!

Door: Roy en Tamara-Naïche

Blijf op de hoogte en volg Roy en Tamara

29 Februari 2012 | Australië, Margaret River

Nadat wij de beslissing hebben genomen om te blijven in Margaret River is er een ‘gewoon’ leven begonnen.
Roy is blijven werken in de wijngaarden en ik heb mijzelf al die tijd vermaakt met het uitvogelen van diverse puzzels en spelletjes.
De maanden blijven voorbij vliegen, maar tussen de winterse regenbuien door hebben wij Magaret River en omgeving eens goed verkend.

Het wonen bij Colin bevalt ons nog steeds erg goed.
Inmiddels is Colin thuis gekomen, en gebleven, en heeft nou werk in Margaret River.
Het is een hele beproeving, en onze reiskriebels beginnen bij tijd en wijlen meer op te spelen, maar uiteindelijk valt er niets anders te zeggen dat het een hele ervaring is. Eentje die wij zeker niet hadden willen missen.
Colin heeft twee dochters, Shani - 18 en Delaney - 16, en het zijn schatten van meiden. Daarnaast zijn het ook nog echt echte tieners, heerlijk!
Naast ons heeft Colin in zijn garage, aan de andere kant van zijn erf, nog een andere man gehuisvestigd, Jimmy. Jimmy komt oorspronkelijk uit Victoria, maar werkt al jaren in de mijnen in West Australië. Naast zijn werk heeft hij een grote passie voor surfen en mede zodoende is hij bij Colin terecht gekomen.
Nu hij thuis is zijn de kinderen ook meer over de vloer en komt Jimmy met regelmaat even binnen waaien om aan te schuiven bij een warme maaltijd, gepaard met een glas … alcohol!
Van Pizza avonden naar Bones O’Clock. Met een potje kaarten, en herhaaldelijk dezelfde liedjes op de achtergrond (van Gym Class Heroes, Bob Marley of the Beatles) omdat Delaney deze helemaal te gek vind. Of een avondje doorzakken buiten rondom de Barbie, wat ‘s avonds de Bush telly wordt, kijkend naar de miljoenen fonkelende sterren! Ja, wij hebben een zeer goede tijd in huize Colin Wright, op zijn Parkinup erf!

Wij moeten beide bekennen dat wij verzot zijn op Margaret River.
Het is een heel erg mooi stukje Australië, waar wij dan ook volop van blijven genieten. Dit door mede van vele wandelingen in de bossen, waar wij vele slangen, hagedissen, vogels en insecten hebben gezien. Op het strand, genietend van walvissen die voorbij komen zwemmen om daarna de zon onder te zien gaan in het water! Of rondom Colin zijn huis, waar wij een erg schattig oud huisje hebben gevonden.
Met tegenstelling tot Broome, waar wij 4 maanden hebben gewerkt, is het in Margaret River eigenlijk het hele jaar door groen. Wat een heerlijkheid, en iets wat je altijd maar voor lief neemt!

In die negen maanden dat wij hebben gewoond en gewerkt in Margaret River zijn er verschillende gelegenheden geweest om eens lekker uit te gaan eten. Verjaardagen, afscheid van de regio, de grote reis, ons jubileum! Zo is er altijd wel een reden om eens de Australische Cuisine te verkennen. En daar hebben wij het volgende uit geconcludeerd.
Bij Must hebben wij een heerlijke avond gehad, helemaal geslaagd. En bij Wino’s was het erg smakelijk met een iets te dure fles wijn!
Bij Leeuwin Estate was het fantastische, het hele plaatje compleet.
En bij de Settlers Tavern hebben wij het vooral erg gezellig gehad.
Met vele leuke, gezellige en knusse lunchrooms die wij bezocht hebben, kunnen wij wel zeggen dat de ‘keuken’ in Australië voortreffelijk is. (Eigenlijk niet zo heel veel anders als in Nederland!)

Zelfs na al deze uit-eet-stapjes hebben wij nog wat geld over, wat wij graag willen besteden aan een 4x4 auto. Inmiddels weten wij nu wel wat meer over Australië en snappen wij eigenlijk niet dat wij nooit te horen hebben gekregen dat een 4-wheeler toch wel een must is in dit land!
Nu je hier toch bent, waarom zouden wij dan niet alle hoekjes van Australië willen zien die er maar te zien zijn!
Wat is er nou mooier dan met je auto van de verharde weg af te rijden, langs het strand op, een plekje zoeken voor de nacht om te slapen met de zee deinzend op de achtergrond!
Voor ons maakt het het hele plaatje compleet, dus onze zoektocht naar een four wheel drive is begonnen.
Met uitstapjes naar Busselton en Bunbury, veel rondkijken en thuis op internet alle mogelijkheden vergelijken zijn wij na wat weken zoeken de trotse ouders geworden van een 4x4 Nissan Patrol.
Het is een flinke jongen, die goed op de weg ligt en waar wij hopelijk vele mooie avonturen mee gaan beleven.
Wij hopen hiermee vele uithoeken van Australië te gaan verkennen en nog meer prachtige foto’s te gaan maken, op alle (on) mogelijke plaatsen.

Nu wij dan een heus trek paard tot onze beschikking hebben, zijn wij met Jimmy een dagje gaan Jetskiën. Jimmy heeft zijn eigen Jetski en wij hebben een mooie auto die hem overal naar toe kan rijden!
Na een mooi plekje gevonden te hebben, is het tijd om het water eens te gaan verkennen.
Naast dat Jimmy graag zelf op het water een rondje gaat ‘rijden’, laat hij zich ook graag ‘trekken’. Voor de fun, maar ook om zijn surf moves meer onder de knie te krijgen in tijden als er weinig golven zijn. Of wanneer ze er in te grote maten zijn!
Ondanks wij geen vaarbewijs hebben, liet Jimmy ons toch een tijdje onze gang gaan op het water en hebben wij eens even getest hoe snel zo’n Jetski dan eigenlijk gaat!
Het was een geweldige ervaring!

Na weken van planning, uitnodigen versturen, spullen inkopen, band regelen, kleding huren en al het eten bereiden is dan eindelijk Shani’s 18e verjaardag aangebroken.
18 is een hele mijlpaal hier in Australië en wordt dan ook flink gevierd.
Met een stuk land zo groot, dat menig Hollywood ster er jaloers op zou zijn, was er vanaf het begin geen twijfel over mogelijk waar het feest gehouden zou worden.
Met geen slaap in het vooruitzicht hebben Roy en ik de Zondag vrij genomen, want het is tijd voor een feestje!
Het thema is Movie Stars!
Na een geslaagde outfit voor Roy te hebben gevonden was het nog niet helemaal duidelijk als wie ik mij wou verkleden. Tekenfilm mocht ook nog, dus de opties werden al ruimer!
Maar met nog steeds geen idee, gingen wij maar weer terug naar Party Hire om te kijken wat er allemaal te huren valt.
En toen viel het kwartje. Zij is dan wel niet helemaal een Movie Star, maar hoe dan ook ‘speelt’ zij wel in één van de films waarin Roy zijn figuur ook in straalt.
Een Match Made In Heaven…en onze outfits waren een feit.
Met flink wat borreltjes, lekkere hapjes, kampvuurtjes, lekkere muziek en veel gezelligheid is er dan toch een einde gekomen aan dit 18e verjaardagsfeestje!
Maar getreurd waren wij niet, want het weekend daarop ging het dan toch eindelijk gebeuren, na vele maanden droog te hebben gestaan! Wij zijn wezen stappen in Perth!
Opgedoft, hakjes aan, de auto paraat. En de rit naar Perth kon beginnen.
Na wat uren in de nachtclub EvE te hebben doorgebracht had ik besloten om toch 3 uur lang terug naar huis te rijden! Zijn wij tenminste lekker thuis om daar uit te brakken op onze vrije Zondag.
Het is niet het beste idee wat ik ooit heb gehad, 3 uur is toch wel erg lang als je moe bent!
En toen wij Zondag wakker werden, in ons eigen bed en lekker thuis, was dat het toch wel meer dan waard!

Maar laat ik jullie heel even mee terug nemen naar onze terug reis en hoe wij uiteindelijk, heel en wel zonder ongelukken, thuis zijn gekomen.
Na op tijd op te zijn gestaan om onze reis te gaan beginnen naar Perth en daar een hele dag hebben geshopt, Perth verkend en ons klaar hebben gemaakt voor de avond zijn wij terecht gekomen bij de nachtclub EvE. Een avond helemaal uit ons dak, lekker dansen en ons helemaal uileven, wat een heerlijkheid was dat weer.
Na al aardig wat uren op te zijn die dag had ik toch besloten om de terug reis te maken, terug naar Margaret River. En eenmaal op de weg, was dat het slechtste idee wat ik in lange tijd (dan wel ooit!) heb gehad. Ik was zo moe en ik wou zo graag even mijn ogen dicht doen, dat het ons wel een goed idee leek om door te blijven rijden! Maar dan ik met mijn ogen dicht en met mijn voet op het gas en Roy die stuurt. En dat ging eigenlijk een hele tijd goed.
Na weer wat kilometers geheel zelf gereden te hebben, zowel gas geven als sturen tegelijk!, werd het toch weer tijd om even mijn ogen dicht te doen.
Dit keer zijn wij netjes gestopt, langs de weg en hebben wij daar een half uurtje tot een uurtje even uitgerust. De reis kon weer verder gaan!
Na vele erg vermoeide uren verder kwamen wij dichterbij en wij konden ons bed al horen roepen. Wij konden het zelfs al op ons lichaam voelen. Het zachte matras tegen onze rug, die donzige dekens om ons heen en dat heerlijke kussen onder ons hoofd . Ja, nog maar even en dan waren wij thuis.
De korte route was dan ook de juiste keuze, maar helaas wel een weg die wij nooit eerder terug gereden hebben! En dan ook nog eens in het donker, wanneer alles er toch al anders uitziet!
Na duidelijk onze afslag gemist te hebben bevonden wij ons in the middel of nowhere, met geen idee waar wij waren, om 5 uur in de ochtend en duidelijk weer van ons bedje weg aan het rijden.
Ook bleek dit de beste weg te zijn om vele levende kangaroe’s rond te zien springen, rondom een rijdende auto!
Na nog ruim een uur te hebben genoten van de kangaroe’s die ons interessant genoeg vonden om een kijkje te nemen en een waanzinnige mooie maan die ons een glimps gaf toen deze boven een stuk bos verscheen, dat was dan wel weer een erg mooi moment van ‘daar had je bij moeten zijn geweest’, hebben wij met een omweg van bijna 2 uur dan toch ons bed gevonden! En uiteindelijk heel en wel, zowel voor ons, de auto en al het wild wat wij die nacht zijn tegen gekomen.
Een avontuur om nooit meer te vergeten. En ook eentje om nooit weer te doen!

Hoewel 5 maanden in het begin lang lijken te duren. Aan het einde heb je altijd tijd te kort.
De maanden vliegen voorbij en als je zolang ergens bent, je helemaal bent gesetteld, kijk je er niet naar uit om te gaan.
Er staan nog vele avonturen te wachten, maar toch blijft het altijd een beetje verdrietig wanneer je een avontuur achter je laat en verder gaat.
Maar dit is allemaal goed opgevangen met vele gezellige laatste avondjes die wij gehad hebben. Zoals een heerlijke maaltijd bij Glenda en de meiden thuis, met daarna een film avond!
Een etentje bij Ian en Amanda thuis, met de collega’s en ook wat kids.
Een BBQ bij Mark en zijn familie. En als laatste ook een avondje thuis bij Colin.

Onze 4-wheeler is er inmiddels helemaal klaar voor. Nadat hij een tijd stil heeft gestaan en naar de garage is geweest, zodat onze jongen helemaal reisklaar is om te vertrekken, hebben wij de auto ingeruimd en zo zijn wij klaar om de volgende reis te gaan beginnen.
Onze volgende reis wordt een twee maanden lange vakantie met visite van het thuisfront. Eerst komt Mia, Roy zijn moeder, voor de hele maand november.
En meteen daarna komt Dia, mijn moeder, voor de hele maand december.
Vele kilometers gaan er worden gereden en vele mooie foto momenten zullen worden vastgelegd op de camera.
Tijd voor ons volgende stukje reis.
Van het westen naar het oosten.

Tot daar!

Love, Roy en Tamara-Naïche

• 29 Februari 2012 - 09:33

The Father:

Een beetje een verwarrende 'binnenkomst' om een verhaal van november vorig jaar te ontvangen, maar niet minder leuk, maar weet je, het is niet alleen in Australie fijn om met een 4-wheeler te rijden, hier in Europa heb je- voor een auto- ook minimaal 4 wielen nodig......?toch?....hahaha...en dan nog jullie nachtelijke terugrit.......ja afstanden daar zijn iets groter als dat Nederland is, want Cuijk-Amsterdam is nog niet de helft als van Ma-River naar Perth en wat de vele kilometers betreft met jullie 'nieuwe' auto..............het is en blijft een 'mooi' verhaal. En waar ik me elke x weer positief over blijf verbazen is het nimmer aflatende enthousiasme van jullie..........dus sluit ik met een gerust gevoel af met de woorden............tot over ?5? jaar? KEEP HAVING FUN AND STAY AMAZED :))

• 29 Februari 2012 - 15:50

Mama Mia:

ja ja het is wel al even geleden dat dit was, maar de mooiste verhalen en foto's komen nog!!!
    succes met schrijven
    liefs
    mama mia

• 04 Maart 2012 - 22:06

Patatje:

super om weer wat van jullie te lezen ..i am enjoying it!!! super foto's tammie wat is je haar lang ben jaloers!! en roy met lang haar haha nog niet eens heel slecht haha
    w88 op de rest van mooie verhalen love ya xxx

• 14 Maart 2012 - 11:04

Rob:

Geweldig wat jullie tweetjes meemaken. Geniet er maar lekker van.

Groetjes en knuff