Eco Beach - Reisverslag uit Broome, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu Eco Beach - Reisverslag uit Broome, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu

Eco Beach

Door: Roy en Tamara-Naïche

Blijf op de hoogte en volg Roy en Tamara

16 December 2010 | Australië, Broome

It’s far easier to travel than to write about it. (David Livingstone)

Het is November, en wij zijn inmiddels alweer een maand werkzaam op Eco Beach.
Onze vertrek datum, onbekend!

Het is wel lekker om voor een tijdje op één plek te zijn.
En hier op Eco Beach is er van alles te doen, dus wij komen de dagen wel door.
Wij zijn hier begonnen met WWOOF-eren = Willing Workers On Organic Farms, werken tegen kost en inwoning. Op deze manier verdien je wel niets, maar goed, je spendeert ook weinig tot niets.
Daarnaast werken wij momenteel ook in het Restaurant en in de Keuken, dus kunnen wij in de tussentijd toch alvast en beetje geld verdienen.

Terug naar Eco Beach, het Resort, want wat is het hier geweldig.
Het is hier heerlijk. Mooie rustige omgeving. Eigen strand.
Restaurant en Bar waar ook het personeel gebruik van mag maken. Personeelsruimte.
Je eigen plekje, althans voor koppels, want je moet je tent delen.
En je mag gebruik maken van alle activiteiten, mits er geen tot weinig gasten zijn ingeboekt.

Je bent hier redelijk ver verwijderd van de buitenwereld maar de omgeving maakt het meer dan goed.
Het eerste echte, dichtstbijzijnde, dorp is zo’n 130km hier vandaan. Wat voor Australische begrippen erg dichtbij is. Maar goed, daar ga je dus ook niet dagelijks of zelfs wekelijks heen!

Op de manier waarop wij werken kan je hier echt tot rust komen.
‘S morgens een paar uur WWOOF-eren min. 4u en max. 6u. per dag. En dan sommige dagen werken in het Restaurant of de Keuken, wat gelukkig niet elke dag is maar daarnaast ook niet erg hard werken is!
Dagelijks kunnen wij dus genieten van de natuur door een Bushwalk te doen. Het strand door lekker te gaan zonnen. Het water door te zwemmen, Kajakken of met de boot te gaan vissen en/of snorkelen. Wij kunnen genieten van een drankje aan de bar. Of een personeelsavondje in onze personeelsruimte.
Beter kan je het bijna niet treffen.
Wat je aan het denken zet aangezien ze hebben gevraagd of wij hier willen blijven tot het einde van het seizoen, tot 10 januari. (i.v.m het orkaan seizoen sluiten hun 3 mnd per jaar en gaan dan 1 april weer open)
Helaas hebben wij ze daarin moeten teleurstellen, want wij willen graag eind december rondom Perth zijn.
Maar met de volgende vraag van hun kant, of wij volgend jaar willen terug komen hebben wij iets meer moeite.
Als je alles tegen elkaar afweegt is het een mooie kans om hier 9mnd te kunnen werken volgend seizoen. Wat dus betekend dat wij een 2e jaars visum gaan aanvragen en dus een 2e jaar in Australië willen blijven.
Dit is eigenlijk nog niet eens zo’n heel gek idee, als je je bedenkt hoe groot Australië is en één jaar veel te kort is om in dit immens grote land te reizen en alles goed te kunnen zien en beleven.

Zelfs tijdens het reizen moet je keuzes maken en dingen tegen elkaar afwegen. Iets wat ik had verwacht wat veel makkelijker zou zijn. Maar dat is het niet.
Niet dat wij dat erg vinden, wij genieten er helemaal van, en wij kunnen zo lekker kiezen wat en hoe wij het allemaal willen doen.
Definitieve plannen zullen wel niet worden gemaakt, want ze blijven toch elke keer veranderen.
Maar wij houden jullie up-to-date.

Love, Roy en Tamara-Naïche

(Dit verhaal heeft een maand op zich laten wachten om gepost te worden door internet en computer problemen. Hopelijk kunnen wij jullie vanaf heden weer beter up-to-date houden.
De foto‘s zullen nog volgen!)

• 16 December 2010 - 13:36

Dinja:

Yes, eindelijk weer een verhaaltje! Wat een plannen joh..en eigenlijk toch ook weer niet. Spannend wat jullie 'toekomst' gaat brengen, maar ik word graag op de hoogte gehouden ;-)
    Ik ben toch wel superbenieuwd naar foto's van dit paradijs en ook van jullie zelf; zijn jullie inmiddels veel veranderd ? (stinkend bruin natuurlijk ;-))
    Heel veel plezier, succes en al het liefs!!
    xxx Din

• 16 December 2010 - 18:11

Ricardo Wolfs:

He kleine nichtje en Roy,

Klink allemaal erg leuk zo. En ook erg leuk dat jullie nog aan mn verjaardag gedacht hebben.
    Bedankt voor het berichtje.
    Elke keer als ik iets van jullie ontvang lees ik het met veel plezier.
    Dus blijf zo doorgaan dan blijven wij iig op de hoogte.

Groetjes vanuit het saaie en eenzame Nederland,

Ricardo

• 16 December 2010 - 18:51

Brig:

hai lievies,

bedankt, namens glenn, voor z'n verjaardagskaart. jullie zien er goed uit. heerlijk zo lekker vrij en onbezorgd leven/reizen. ik geniet een beetje mee via jullie foto's

dikke kus
    brig

• 20 December 2010 - 17:50

Beste Neger &negerin:

Waarschijnlijk kan ik dat zeggen, want roy kennende is natuurlijk niet meer van zwart te onderschijden. Leuk weer iets te lezen dat jullie inmiddels als 2 hippies aan het werken en leven zijn.... lekker bezig.
    Tof om te horen dat jullie nog even blijven, gaat er nog een new zealand aan komen of blijven jullie echt even de bushkangeroo's uithangen voorlopig ;)

most of all genieten maar en niet teveel werken he, jullie hebben inmiddels verdient een vakantie.

Hier vanuit een te koud met besneeuwde wegen enzo... kortom Kenker-kou Nederland de groeten,

Houdoe. X

Robert

• 25 December 2010 - 14:37

Carina:

Hey meis,

Zo te horen heb je het erg naar je zin. Ben blij voor je! Ik weet soms is het rondreizen erg onzeker en heb je geen vaste plannen, maar alles komt uiteindelijk altijd goed..vaak zelfs beter dan verwacht. Vandaag liep ik langs het strand van Bali in Indonesie, en besloot om eens om te gaan duiken, echt super:)
    Ik wil je op deze manier nog fijne kerstdagen wensen en een fantastisch nieuwjaar met geweldige avondturen.
    Liefs Carina

• 03 Januari 2011 - 08:00

2011!!!:

Lieve mensen!!!...Van Harte Gefeliciteerd en een Gelukkig Nieuwjaar!!!!!
    Hier heeft het afgelopen dagen (overdag) flink gedooit, maar 's nachts weer lekker koud....-5 en evt meer.
    Hier is alles normaal, niets spannends of nieuws. Ondanks dat jullie al zo lang weg zijn, lijkt het of dat het helemaal net zo is......raar maar waar.....

ik zal es proberen een link te versturen met mooie foto's uit onze omgeving.

Geniet ervan....tot gauw weer.

gr Sascha