Next Story and Next place Alice Spring - Reisverslag uit Broome, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu Next Story and Next place Alice Spring - Reisverslag uit Broome, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu

Next Story and Next place Alice Spring

Door: Roy en Tamara-Naïche

Blijf op de hoogte en volg Roy en Tamara

05 Oktober 2010 | Australië, Broome

Inmiddels Alice Spings ook weer verlaten en zijn wij aangekomen aan de westkust, in Broome.

Een ‘conventional vehicle road’ dachten wij te gaan rijden met onze auto.
Dat hebben wij geweten. 200 km gereden en zo’n 6 uur verder!
Je kan zeggen dat dit in ieder geval een goede relatie test is. Na wat gevloek en getier zijn wij, en de auto gelukkig ook, er goed uit gekomen.
Dit was een lange weg qua tijd! Met snelheden tussen de 20 en 40 km per uur, soms 60 km, stelt het je geduld toch echt wel op de proef.
Daarnaast was onze ‘conventional vehicle’ eigenlijk ook helemaal niet geschikt voor deze weg en zijn wij blij dat wij deze nog in één stuk, en in goed werkende staat, van die weg af hebben gekregen.
Maar ‘onze’ Ford Falcon heeft de 4WD (oftewel 4 Wheel Drive) test doorstaan.
Alleen doen wij dit nóóit meer…haha.

Uiteindelijk, flink vermoeid, zijn wij in Alice Springs aangekomen.
Eenmaal bijgekomen hebben wij het dorpje verkend, een wasje gedaan, wat boodschappen ingeslagen en gratis internet gezocht.
Tja, je wilt toch nog steeds de kosten proberen te drukken.

Op naar de eerste poging om werk of een WWOOF-er adres te vinden.
Na wat teleurstellende telefoontjes verder en een slechte weersvoorspelling, zijn wij onze reis gaan voortzetten.
Up North.
Waar het zonnetje altijd schijnt, maar waar je liever niet bent in de zomer tijd wat ook wel ‘The Wet’ wordt genoemd, refererend naar The Wet Season.
In ieder geval is het weer hier een stuk beter en kunnen wij dan eindelijk de kleren gaan dragen die wij hebben meegenomen naar Australië…haha.

In de tussentijd zetten wij onze zoektocht naar werk of een WWOOF-er adres voort, maar helaas tot dus ver nog steeds zonder succes.
We houden onze vingers ‘gekruist’.
Gelukkig hebben wij nog even de tijd voordat onze bankrekening het einde ziet, dus wij blijven positief.

Verder genietend van al het moois wat ons pad kruist komen wij onze dagen wel door.
Met prachtig weer in Katerine, kunnen wij gaan genieten aan het water, ik in mijn nieuwe bikini die ik ‘Down Under‘ heb gekocht.
Kost niets, is heerlijk, en dit maakt het wachten en verder zoeken naar werk een stuk dragelijker…haha.
Wat hebben wij het toch slecht ;)

Wij hebben onze reis maar weer eens voortgezet en dit maal zijn wij in Kununurra terecht gekomen.
Hier hoopten wij op wat meer succes, wij hadden namelijk gehoord dat het Mango pluk seizoen was begonnen, maar ook hier tot dus ver nog niets!
Het kan nog wel tot een maand duren voordat er weer volop werk is, en met ‘The Wet’ in het vooruitzicht willen wij eigenlijk niet meer zo lang in het noorden blijven.
Ook hier geen werk, dan rijden wij gewoon weer lekker door.

Met als bestemming Broome.
Broome aan de Indische Oceaan.
Broome, waar het aan het begin van de middag al 40 graden is.
Broome, waar wij dan echt willen zorgen dat wij werk hebben.
Hier of anders de zekerheid dat wij werk hebben en dat wij daar heen rijden.
Broome, waar wij waarschijnlijk dus wel even zullen blijven.
Broome, waar wij heerlijk van genieten.
Van Zon, Zee, Strand met ‘ons huis’ aan het water, de Ford Falcon

In Katerine was het al genieten van eindelijk weer zon en heerlijk weer.
Maar hier in Broome.
Het is bijna net een paradijs. En dan zijn wij niet eens in het mooiste stuk van Australië.
Al is dat ook maar relatief. Want misschien is dít voor ons wel het mooiste stukje!

Maar na flink wat genieten, nieuwe mensen ontmoet te hebben en vele telefoontjes en mailtjes verder is het ons dat eindelijk gelukt.
Wij hebben werk gevonden.
WWOOF-er werk, werk tegen kost en inwoning.

Eco Beach is onze volgende bestemming voor voorlopig, 127 km ten zuiden van Broome.
Minimale verblijfsduur is 2 weken, maar langer vinden ze natuurlijk alleen maar beter.
Laten wij eerst maar eens kijken hoe het ons de eerste dagen vergaat.
Na een mooie rondleiding gehad te hebben, nadat ons is verteld wat wij niet mogen, maar vooral WEL mogen doen, wat veel is, mogen wij ons denk ik wel van geluk spreken.
Het is een mooie plaatst, in een heerlijke omgeving, met een eigen stand en elke dag heerlijk weer.

Als WWOOF-er hoef je maar 4 tot 6 uur per dag te werken à gewoon 5 dagen per week.
Dus ik denk niet dat wij mogen klagen.
Hopelijk blijft dit gevoel ook nadat wij onze eerste dagen er op hebben zitten…haha.

Voor iedereen die graag wilt zien in welke prachtige omgeving wij terecht zijn gekomen, check dan de volgende link: www.ecobeach.com.au .

Nou is het Eco Beach time.

Love, Roy en Tamara-Naïche

P.S.
Helaas door de wéér falende internet toegang zullen de meeste foto's nog moeten volgen.
Een vast verblijf adres betekend dus niet een goede internet verbinding!
Wordt dus nog vervolgd

• 08 Oktober 2010 - 09:41

DADDIOOOO:

Zo, ben ik dan de 1ste reagerende op deze...?Yep heb zelf op de laatste locatie ook geen internet meer en heb geen zin om daar veel geld aan uit te geven,dus duurt het wat langer.Maar leuk te lezen dat jullie je ?allereerste? relatievuurdoop ?goed? hebben doorstaan of zit er een na-effect aan.....hahahaha.Maar vanaf eeind volgende week zit er ook weer een skype-moment aan te komen, want dan ben ik ook weer helemaal klaar met de tour, dus,zorg dan maar dat jullie ergens bereikbaar zijn.Dus tot de volgende date dan maar en wel vanaf mijn eigen zetel.
    Gr en bh&bxizz en more HAPPY TRAILS XXX

• 10 Oktober 2010 - 14:31

Mia:

ha die eco werkers! ik heb de site opgezocht als ik daar was ging ik voorlopig nog niet weg. wat heerlijk en alles zo puur en natuurlijk.
    wat een geluk.
    heel veel groeten, hier schijnt het zonnetje ook maar geen 40 graden.
    veel liefs mama mia

• 10 Oktober 2010 - 17:43

Dinja:

OMG: wat ziet Eco Beach er geweldig uit, zeg! Heel cool!
    Wat ook cool was dat ik je heb gesproken op skype! Jammer van de verbinding, maar heel fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben en een glimp van je te hebben opgevangen! Mijn dag is weer goed ;-)
    Tot de volgende keer en een dikke kus voor beide!!!

• 18 Oktober 2010 - 15:59

Har:

Hoi lieverds,

Wat goed zeg, eindelijk werk en toch lijkt het nog steeds vakantie, zo te lezen??? Wat een bof! Bijzonder leuk om te lezen, kijken en volgen wat jullie allemaal meemaken. Veel plezier daar, blijf genieten van alles en bedenk: eenmaal thuis duurt een werkdag gemiddeld wat langer, hahaha.

Liefs van ons allemaal en een dikke knuffel,

Har, Michael en de kiddoos, XXX

• 18 Oktober 2010 - 21:01

Jan Hedriks:

Janneman is hier en wees me op jullie site, klinkt harstikke goed en ga jullie ook een beetje volgen. geniet er van en niet te veel ruzie maken he'. groeten uit rijkevoort.

• 12 November 2010 - 11:51

Rob En Erna Kessler:

he lieve mensen leuk zo"n onderneming .Is wel een mooi land he en heeel groot .We hopen dat alles goed gaat met werk zoeken.Hier alles ok alleen regen en koud.
    Van ons veel liefs..en hoor ze snel.

• 13 November 2010 - 18:38

Carina:

Hey meis, ik heb eindelijk eens bijgelezen over je avonturen. Mooi dat jullie nu werk hebben gevonden..ben benieuwd hoe dat ondetussen bevallen is. En echt heerlijk op zo'n mooie bestemming. Ik ga nu ook steeds meer naar de zon toe, ik was vandaag in Haifa, Israel. En volgende week ga ik op een tour naar de Piramides in Egypte en een dag naar "Petra" (en hele oude indrukwekkende stad). Maar ik heb ook nog steeds intresse om in February terug naar Australie te komen, en het zou leuk zijn om jou weer te zien natuurlijk! Liefs Carina

• 22 November 2010 - 21:49

Suus En Hans:

Hey hey, volgens mij wordt het wel weer eens tijd voor een nieuw verhaal of niet?!! Of bevalt het werk zoooo goed dat jullie Hollandia vergeten zijn?? ;) We kijken uit naar nieuwe verhalen dus kom maar op!!! Liefs vanuit een erg koud Mill!!

• 23 November 2010 - 12:50

SASCHA:

HEY!!!!!!!!!!!!...IK WAS JULLIE KWIJT !!!!! Alles goed, dank zij Natasja heb ik jullie site weer. Het gaat jullie goed lees ik :):). Hier is het nu ook lekker 28graden blauwe hemel :):):) geintje....overmorgen gaat het sneeuwen zeggen ze. Kan ik ook foto's plaatsen?

gr Sascha

• 27 November 2010 - 19:37

Harco En Riekie :

Roy, vanuit het koude kikkerlandje willen wij jou feliciteren met je verjaardag.
    De eerste keer je verjaardag vieren bij zomerse temperaturen.
    Natuurlijk Tamara ook proficiat.

groetjes van Harco, Riekie en Marissa

• 26 December 2010 - 10:54

Rob En Erna Kessler:

Jullie beiden een fijne kerst en een goed begin in het nieuwe jaar..
    Liefs en kussen ..
    Rob , Erna