Huisje, Boompje, Beestje ... in Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu Huisje, Boompje, Beestje ... in Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu

Huisje, Boompje, Beestje ... in Margaret River

Door: Roy en Tamara-Naïche

Blijf op de hoogte en volg Roy en Tamara

22 Juni 2011 | Australië, Margaret River

Na drie weken ‘On The Road’ met de Black Eyed Peas blasting through our stereo, staat het volgende avontuur alweer voor de deu.. , de Ford Falcon Stationwagon deur.
Voorlopige eindbestemming Margaret River!

Met nog een aantal dagen te gaan voordat wij ons tweede jaars visum kunnen aanvragen zijn wij maar meteen op zoek gegaan naar een ‘Picking Job’.
De aanhouder wint, en na twee weken verschillende wijngaarden af te zijn geweest. Bij verschillende uitzendbureaus naar binnen te zijn gelopen en hun telkens maar opnieuw lastig te vallen of er inmiddels werk is, kunnen wij nu dan eindelijk gaan plukken.
Al het, tijdelijk, werk in de wijngaarden gaat via uitzendbureaus. Dit omdat ze geen constant werk hebben, waardoor wij, als backpacker, zo bij verschillende wijngaarden terecht komen.
Het is geen droombaan, en rijk wordt je er ook niet van. Maar de dagen tellen voor ons tweede jaars visum en wij zijn hierna weer een hele ervaring rijker.
Daarnaast zijn de uren echt geweldig. Moeten wel tussen 4u en 5u opstaan, maar dan na zo’n 4/5 uurtjes werken zijn wij rond 11u ‘s morgen al lekker klaar en hebben wij de hele dag nog om te genieten van het heerlijke weer.
Australië is zeker zo slecht nog niet.
Het strand is dichtbij, hebben een eigen huis, en wij hebben werk in AUSTRALIË.
Nu kunnen wij alleen nog maar hopen dat wij hier een jaartje langer mogen blijven.

Het huis waar wij momenteel in verblijven is van Colin Wright. Met zijn werk in het noorden van Australië, waarvoor hij 4 weken werkt en dan één week naar huis komt, staat zijn huis veelal leeg.
Hij zag het wel zitten als er mensen op zijn huis passen en laten wij daar nou net interesse in hebben!
Laurie Greep heeft ons ‘aanbevolen’ bij Colin, en hem hebben wij weer leren kennen op Eco Beach!
Na contacten gelegd te hebben, nemen wij deze meteen maar in gebruik. Waarom ook niet!
Na een ‘Australian Barbie’ bij de familie Greep, waar wij kennis hebben gemaakt met Colin en zijn dochters, kregen wij de sleutels tot ons eigen domein.
Na één week bij Laurie en zijn familie hebben wij nou dan ons eigen stulpje, aan de andere kant van de wereld.
Ja, Australië is echt zo slecht niet.

En hoe geweldig is dit huis.
Lekker weg van de ’bewoonde’ wereld. Eigen moestuintje. Schapen en Alpaca’s.
Je begint alles meer te waarderen en stiekem een beetje te wensen dat je zelf later ook zo mag wonen.
Je eigen groenten, fruit en kruiden uit de tuin. Beestje die rondlopen rondom je huis. En bijna geen verkeer wat je huis passeert.
De vogels die je hoort fluiten en kikkers die je hoort kwaken.
Het is een dubbele droom die uitkomt. Al is het maar voor even, maar wij hebben al in een paleisje mogen wonen.
Ook voor even hebben wij het huisje en boompje uitgebreid met een beestje, een hond die was komen aanwandelen. Een border collie die waarschijnlijk de weg naar huis niet meer kon terug vinden. Na drie dagen gezelligheid heeft hij, hopelijk, de weg naar huis weer gevonden.

Met dit alles om ons heen kreeg ik, Tamara-Naïche, in ieder geval helemaal zin om zelf lekker brood te bakken, pizza’s te maken, taarten en toetjes te bereiden met de citroenen, sinaasappels en vijgen uit eigen tuin. Maar vooral veel maaltijden te maken die wij op reis helaas hebben moeten missen.
Lekker burgerlijk, lekker saai, maar owww zo heerlijk.
Met geen TV toegang in huis begin je andere dingen meer te waarderen en op waarde te schatten.
Beide missen wij het totaal niet en genieten wij dan ook meer van de ‘normale’ dingen zoals een heerlijke maaltijd, een spel kaarten of lekker samen kletsen met een glas wijn.

Tussen het drukke werk leven door maken wij ook nog tijd voor leuke dingen ;)
Bij de wijngaard, Cape Mentelle, hebben wij genoten van een hamper bij ‘Movies in de Vineyard’. Je mag je eigen hamper, picknick, meenemen, een kleed, dekens, kussens, net wat je wilt, om ‘s avond te genieten van een Outdoor Movie, op een grasveld bij een wijngaard.
Leuk concept, leuke opstelling en heerlijke avond gehad en een goede film gezien; 127 hours.

Zelf een hamper meenemen is nogal een fenomeen hier in Australië. En met Laurie en Elise hebben wij dit op het strand nog eens over gedaan.
Heerlijk eerst een duik nemen, om daarna jezelf vol te stoppen met allerlei lekkernijen.

Maar ver weg hoeven wij niet te gaan om te genieten. Met een flinke achtertuin, geen straatlantarens die je uitzicht beperken of verknallen met teveel licht, en een hemel die zo ver reikt als het oog kan zien, is er niets mooiers dan in de achtertuin te genieten van een BBQ, het vuurtje wat daarna overblijft en miljoenen kleine fonkelende lichtpuntjes die de zwart fluwelen nacht tot leven wekt.
Australië is magisch in vele opzichten.

Het plukken gaat nog even door en inmiddels zijn wij dan ook gepromoveerd tot ‘professionele’ Bucket Washers. Jaja, onze carrière begint te rollen!
Na de pluk mogen wij nu ook de bakken gaan wassen.
En om het helemaal compleet te maken zijn wij inmiddels ook bezig met het verwijderen van de netten van de wijngaarden.
Een heuse carrière is in zicht!!!
Omdat wij via het uitzendbureau bij verschillende wijngaarden terecht komen leer je veel verschillende dingen en zie je dat veel mensen zo hun eigen techniek hanteren en hun eigen wensen hebben.
Daarnaast hebben wij ook al een aantal keer mogen genieten van een lunch bij de mensen thuis, nadat wij hebben geplukt in hun wijngaard.
Erg leuke ervaring, en met een volle buik naar huis ;)

Daar wij nou toch echt bezig zijn met een ‘wijn carrière’ zijn wij naast het plukken van druiven ook een dag onkruid gaan wieden bij Tim in zijn wijngaard. Een rot klus, maar wel een hele dag werk, op uurloon, en weer even wat anders.
Uiteindelijk heeft deze dag werken ervoor gezorgd dat wij tussen het plukken en, waarschijnlijk, prunen in, werk hebben bij Yallingup Maze. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Na zo’n 3 maanden geplukt te hebben, en wij alle dagen voor ons tweede jaarsvisum bij elkaar hebben is het tijd om het visum aan het vragen.
Het pluk seizoen is voorbij, nu is het wachten totdat het pruun, oftewel snoei seizoen, gaat beginnen.
Met een borrel bij het uitzendbureau hebben wij dit seizoen afgesloten in Margaret River.
Met Roy zijn ‘5 minutes of fame’ is hij bijna wel een ‘locale’ in Margaret River, maar of wij hier blijven tot en met het snoeiseizoen blijft een vraag.
Met nog geen verdere reis plannen, weet je maar nooit waar en wanneer je ergens terecht komt.

Voordat ons volgende verhaal staat te trappelen, kunnen wij mededelen dat wij beide ons tweede jaarsvisum ‘In the pocket’ hebben.
Met nog een jaartje langer in Australië, wie weet wat er ons nog allemaal te wachten staat.

Love, Roy en Tamara-Naïche

• 22 Juni 2011 - 13:11

DADDIOOOO:

Jaha en dan is het alweer een hele tijd geleden dat ik heb mogen genieten van jouw talenten van, misschien, toch wel beginnend verhalen verteller, stylistisch bijschaven en het zou zomaar een 'heel' goed reisleesboek kunnen worden................maar belangrijker was wel weer aan een mooi verhaal toe.Maar my god, als jullie ?terug? komen moeten jullie volgens mij gelijk naar de AA- hiet de anonieme kant maar de actieve- toe..................hahaha, want dat gaat ook erg goed dat gewijn.................hahaha.He maar nog fijner te lezen dat het zwaar ok is, dus bh&bxizz en tot het volgende verhaal.Ciao Downies

• 22 Juni 2011 - 14:57

Rob:

Geweldig en gefeliciteerd voor jullie beide dat je visum verlengt is. Tijd genoeg om nog genoeg van
    Australië te zien dus. Heel veel plezier in jullie (eigen) huisje en geniet er maar lekker van.

Groetjes en knuffels Rob

• 22 Juni 2011 - 15:21

Har:

Hoi lieverds,

Tammie, jij allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    En dan dit verhaal . . . gaaf zeg!
    Heerlijk genieten van alles en beleven wat er op je pad komt, super!
    Pas goed op jezelf en elkaar, geniet van jullie stekkie en hou ons op de hoogte van jullie avonturen.

Liefs voor jullie beiden van ons allemaal uit Harderwijk, XXX

• 22 Juni 2011 - 17:22

Ron En Annemieke :

Balen zeg dat jullie het zo naar je zin hebben, zit ik hier achter mijn laptopje, buiten een kortstondige wolkbreuk en de temperatuur is hier niet super. Ik benijd jullie enorm. Zo'n mooie omgeving en die ruimte ..... Wat een heerlijk leven lijkt me dat. maar goed hadden we het zelf maar moeten doen. Alleen is Ron nogal honkvast, jammerrrrrrrr. Heel veel plezier toegewenst in ieder geval.

Groeten Ron, Annemieke en de kinderen

• 23 Juni 2011 - 00:34

Bram:

Ik hoor het maar weer aan, ben stilletjes heel erg jaloers op jullie. Het klinkt allemaal zo geweldig in de oren. Jullie 'leven' daar echt. Zo hoort het te zijn. Niet in een saaie fabriek en zo.

Blij dat jullie het zo naar de zin hebben daar. Zo te zien hebben jullie wel internet daar? Misschien eens een keer een gesprek via Skype of zo. Dat zou geweldig zijn.

Groetjes,
    Bram

• 23 Juni 2011 - 13:25

Mama Mia:

lieve roy en tamara, wat weer een boeiend reisverslag. ik ga in de beleving helemaal met jullie mee. gezellig in jullie eigen stekkie, heerlijk zo burgerlijk en toch heel bijzonder. echt down to earth. ik ben trots op jullie. geniet maar lekker van moeder aarde ze is er helemaal voor jullie. ontsnap maar lekker aan alle drukte, dat ga ik ook leren. jullie zijn mijn grote voorbeeld. go your own way. ik kom wel een poosje bij jullie oefenen!!
    vele lieve groetjes en many big big big hugs.
    mama mia

• 24 Juni 2011 - 19:10

Patatje:

hey scaties
    leuk verslag super fotos jullie zien er goed uit allebei..
    super die schapen in de achtertuin
    leuke foto ook van jouw en roy
    mis je wel dikke kus knuffffffff

• 27 Juni 2011 - 12:32

Sas:

........... NO COMMENT !!!!... :):):)....Ik zie dat jullie gelukkig zijn.....en gezond :):)

Geniet ervan......momentaal...vandaag.....27-06......38graden (in de zon)

gr Sas

• 02 Augustus 2011 - 06:56

Joyce:

Waren tot nu toe heeeeeel tevreden met huisje en tuintje in Lelystad, maar als we jullie lezen. Een en al genieten en toch zooooooo burgerlijk :) heerlijk

tot leesz