First week experiance ... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu First week experiance ... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy en Tamara Arts en Wolfs - WaarBenJij.nu

First week experiance ...

Door: Roy&Tamara-Naïche

Blijf op de hoogte en volg Roy en Tamara

28 Augustus 2010 | Australië, Sydney

De eerste week, van vele, zit erop.
Een week Sydney.
De eerste dagen hebben wij het allemaal een beetje op ons af laten komen.

Wij hebben namelijk heel erg moeten;
- wennen dat wij aan de andere kant van de wereld zitten.
- wennen dat wij Engels moeten praten de hele dag.
Dat is trouwens niet waar, wij zijn namelijk tot nu toe meer Duiters tegen gekomen dan echte Aussies. In ons eerste hostel werden wij zelfs in het Duits aangesproken…Uhmm!!!
- wennen dat wij nu niet zo maar onze vrienden en familie kunnen bellen en/of zien.
- wennen dat wij echt 24uur per dag, 7 dagen in de week, samen zijn.
- wennen dat ze hier links rijden, dus dat we eerst rechts moeten kijken!
- wennen dat wij niet alleen op een kamer slapen, weliswaar zelf voor gekozen, maar dat
brengt wel meer rumoer met zich mee.
Over het algemeen hebben wij gewoon moeten wennen dat wij weg zijn.

Ondanks dat alles hebben wij de eerste dagen heerlijk genoten van Sydney.
Rondgedwaald door de grote stad. Uiteraard alle toeristische dingen bekeken, veel foto’s gemaakt en veel gelezen wat er allemaal te doen en te zien is, zodat wij dat de volgende dagen konden gaan doen.
Het weer is hier heerlijk. Overdag zo’n 20 graden, met soms een frisser windje en ’s avond nog wel echt koud.
Uiteraard waren wij ook hierin de toerist, zodra het zonnetje scheen, hadden wij de korte broek, legging, topje, t-shirt en vest aan…heerlijk zo’n winter.

Onze zondag was echt perfect. Midden in de stad Sydney hebben ze Royal Botanic Gardens. Een groot park waar wij onze zondag heerlijk op een deken op het gras hebben doorgebracht.
Wij hebben wat gekaart. Yathzee gespeeld. Wat gelezen. Maar vooral ook heerlijk met onze ogen dicht genoten van de zon, de rust, de vogels (die je soms iets te veel hoort, wat niet erg zou zijn als ze niet zo zouden ‘Krijsen’) en het geroesemoes van mensen om je heen.
Nogmaals…wat een winter!

Vanaf maandag zijn wij toch wat serieuzer op pad gegaan, want er was nog wel het een en ander wat geregeld moest worden.
* Zo hebben wij nu een Australische bankrekening, voor al het geld dat wij hier gaan
verdienen!
* Kunnen wij dus gaan werken voor dat geld, want wij hebben Sofi nummer aangevraagd.
* Dan ook maar meteen voor WWOOF aangemeld, en kunnen wij nou op een ‘Farm’
gaan werken, HiieeYaaáá.
* Daarnaast hebben wij een Australische nummer waar wij op gebeld kunnen worden, bij
dezen 0061 416 702 797.
* En kan er post naar ons gestuurd worden, want wij hebben hier een post adres.
Deze hadden wij nodig hadden om een Sofi nummer aan te vragen. Maar desalniettemin vinden wij het ook leuk om er daadwerkelijk post op te ontvangen. Dus laat maar weten als jullie m nodig gaan hebben ;)
* And Last but nog Least! Vanaf vandaag kunnen wij ons de trotse eigenaren noemen van
een Ford Falcon, Stationwagon!
Inderdaad een grote auto voor zo’n klein meisje, maar gelukkig is er Roy
nog…uhmmm…haha :s !
De foto’s van de auto volgen nog, deze worden vandaag gemaakt, en zullen bij ons volgende internet bezoek erbij worden gezet.

Tussen al dat regelen door hebben wij nog steeds genoten van ons bezoek aan Sydney en hebben wij nog meer foto’s gemaakt, nog meer dingen gezien en ondertussen ook al wat nagedacht over wat voor een werk we willen gaan doen, waar wij willen gaan werken en hoe wij de route dus gaan voortzetten.

De komende drie dagen zullen wij nog een beetje rondom Sydney blijven hangen. Wij hebben namelijk de eerste drie dagen garantie dat als er iets met de auto is, of iets bevalt niet, dan kunnen wij er nog meer terug komen. Iets wat niet verkeerd is, vooral als je er al helemaal geen verstand van hebt!
Daarna zullen wij onze eerste reis meteen door de Outback gaan maken, op naar Alice Springs! Ruim 2800 km verder, dus aardig wat uurtjes op de weg, zullen wij het in de tussentijd vast door gaan krijgen dat we dan toch echt links moeten gaan rijden…haha!

Met de auto gepakt, klaar om te gaan, gaan wij het volgende avontuur tegemoet.
Het kan dus even duren voordat wij weer internet hebben, maar wie weet misschien ook wel helemaal niet, en vliegen de waar-zijn-wij-nu-dan-toch-weer-verhalen jullie je om de oren.
Maar vergeet ook niet…wij zijn telefonische bereikbaar … ;)

Love, Roy&Tamara-Naïche

Nog wat extra woorden over onze heerlijke zondag die wij doorgebracht hebben in de Royal Botanic Gardens. Even ter verduidelijking hoe heerlijk het was.

Op een heerlijke zondagse winterdag in Sydney.

Wat is het toch heerlijk.
Het is zondag.
Het is een mooie stralende zonnige dag.
En het is winter!

Wij bevinden ons in de Royal Botanic Gardens op een heerlijk zonnige winter dag in Sydney.
Gezinnetjes komen hier, zodat hun kinderen kunnen ravotten.
Stelletjes komen hier genieten van wat rust, evt zelfs onder het genot van een Picknick.
En wij, wij bevinden ons tussen dit alles.
Vele verschillende vogels maken hun vlucht om voedsel te zoeken en misschien ook wel vertier. Want wat is het toch een prachtige dag.
Je hoort kinderen lachen, huilen, ginneken van plezier.
De ouders die zijn lekker aan het relaxen. En stelletjes die liefkozend praten, elkaar zoenen en lekker tegen bij elkaar liggen.

Een libel komt even bij mij op bezoek, terwijl ik heerlijk genietend naast mijn slapende vriendje lig.
Hij blijft even hangen en ik voel mijzelf weg dromen.
Wegdromen naar een paradijs met serene rust.
Genietend van alles wat er om mij heen gebeurd, luisterend naar de vogels die fluiten, kinderen die lachen, ouders die genieten, stelletjes die verliefd zoenen en de wind. De wind die heerlijk over mijn gezicht streelt met een zacht briesje.
Dan besef ik mij in eens, ik ben helemaal niet aan het dromen.
Het is echt.
Dit is echt.
In de Royal Botanic Gardens in Sydney.

• 28 Augustus 2010 - 02:51

Annemieke:

Hoi luitjes, het is hier kwart voor vijf 's morgens, ik kon niet slapen, dus even de mail gecheckt, wat een leuk nieuws. Duidelijk ander weer dan hier, wij zijn hier "bijna" weggeregend in Nederland de afgelopen dagen, ach what's new? Misschien een tipje: in Scotland zat er een grote pijl op het dashboard van onze huurauto die naar links wees, dat helpt echt de eerste tijd bij het links rijden;-). Veel plezier nog even met die vreselijke Australische winter!!

• 28 Augustus 2010 - 06:44

Marissa Arts:

Hoi,

super leuke foto´s.
    Neem je voor mij een papagaai mee(grapje)

groetjes van Marissa

• 28 Augustus 2010 - 07:52

Deb & Mario:

Hey Roy & Tammie,

Super relaxing joh, lekker chillen in het park! Beetje rondhangen en niks doen, ge-wel-dig! Misschien kunnen we dat hierzo, in Wilbertoord city ook gaan doen....genietend van de zomerse regen, de wind, de kou enz ;-)Wat een weertje in NL! Maar goed, jullie hebben het beter bekeken, toppie! Het zal wel fijn zijn om nu mobiel te zijn, ben benieuwd naar de foto's van de Falcon.
    Veel plezier op het volgend avontuur en denk eraan...LINKS RIJDEN!

Love Mario & zussie

• 28 Augustus 2010 - 07:53

Deb:

Oh ja, natuurlijk wil ik ook jullie postadresje ff!

XXX

• 28 Augustus 2010 - 18:03

Mia:

lieve roy en tamara
    wat een droom, heerlijk dagdromen in het park en het mooiste is het is werkelijkheid. ik droom ook af en toe dat jullie binnen komen of als ik onderweg een rode caddy tegen kom, maar dat is toch niet zo. ik mis jullie het is hier ook wennen. ik wens jullie nog veel van deze heerlijke dagdromen toe, geniet er van, lay back, you are down under.
    heel veel liefs en ik wil graag een kaartje sturen. liefs mama mia

• 28 Augustus 2010 - 18:37

Dinja:

Oooooh, wat heerlijk en schitterend en fantastisch en mooooooiiiii!!!
    En ook jullie verhaal en foto's ;-)
    Have fun in the sun!
    xxx

• 08 September 2010 - 20:12

Rick:

Bij het zien van jullie foto's ben ik toch wel jaloers op jullie hoor... Kreeg weer een heimwee gevoel om daar naartoe te gaan... Wat is Sydney e.o. toch prachtig en de mensen zijn daar ook erg vriendelijk... Hebben jullie al een terrasje (of gegeten) op The Rocks?... Kijk alweer uit naar jullie volgende foto's... Maar euhhh ssstttt Tammy... Niets tegen Roy zeggen hoor, maar hij is ook een "kapala botak" (een kale)... Hahaha... Have lots of fun!!!... Groetjes, kusjes van ons, Dinie & Rick

• 08 September 2010 - 20:20

Dinie & Rick:

By the way at the airport (bij de weg van het vliegveld Schiphol)... Hahaha... Wij zijn 11 september bijna buurtjes van elkaar... Dan vertrekken wij t/m 2 oktober voor 22 dagen naar Indonesia... Komen jullie even buurten?... Hahaha... Selamat mukim dalam Australia... Groetjes van ons, Dinie & Rick

• 14 September 2010 - 14:02

Carina:

Hoi Nichtje..wat leuk om weer ff bij te lezen over je belevenissen! Heb ook de leuke (bekende) foto's gezien. Zo te horen hebben jullie alles goed voor elkaar:) Ben je inmiddels al in Alice Springs aangekomen..en hopelijk geen problemen meer met de auto gehad?? Ben stiekem wel jalours hoor. Maar ik ga binnekort ook weer op een nieuwe reis..vlieg over 10 dagen naar Rome en ga dan werken op een ander schip als Receptioniste! We varen dan naar Azië:) Dicht bij jou in de buurt..dus denk dat ik aan het einde van mijn contract mssn alsnog ff overvlieg naar Aussie.
    Meis heel veel plezier samen met Roy op jullie avontuur & take care! xxx